Serviciu oferit de Departamentul MEDIA ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
Citiți cele mai importante titluri din domeniul educației din presa locală și națională
Nu puteți citi acest email? Încercați versiunea web sau dezabonare
 
17/03/2025
Revista presei, 20 aprilie 2016

 
 
  banner revista presei

Norina Forna, la mâna rectorului Scripcariu pentru decanatul de la Medicină Dentară

 Candidaturile pentru funcţiile de decani ai facultăţilor Uni­versităţii de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa“ din Iaşi au intrat pe ultima sută de metri. Pe data de 27 februarie vor fi susţinute interviurile în faţa comisiei de examinare, condusă de către rectorul instituţiei, prof.dr. Viorel Scripcariu.

 Aproapte toţi candidaţii au trecut de etapa examinării în Consiliile Facultăţilor. Doar la Facultatea de Medicină Dentară, unde au fost şi cei mai mulţi candidaţi, există persoane care nu au primit avizul de a se prezenta la interviu. Astfel, dintre cei patru înscrişi, doar doi vor merge mai departe, prof.dr. Sorin Andrian şi prof.dr. Anca Viţa­lariu primind aviz negativ, în timp ce prof.dr. Norina Forna şi prof.dr. Monica Tatarciuc se vor prezenta în faţa comisiei de interviu.

În ceea ce priveşte restul candidaturilor, acestea au fost validate de către Consiliile Facultăţilor. Astfel, la Facultatea de Medicină Generală, şefa UPU-SMURD Iaşi, prof.dr. Diana Cimpoeşu, va intra în cursă alături de prof.dr. Ionela Lăcrămioara Şerban, în timp ce la Facultatea de Bioinginerie Medicală vor concura prof.dr. Anca Galaction şi prof.dr. Liliana Verestiuc.

Facul­tatea de Farmacie este cea care are cei mai mulţi candidaţi, trei, care se vor prezenta în faţa rectorului, şi anume prof.dr. Mihai Apostu, prof.dr. Cornelia Geanina Mircea şi prof.dr. Lenuţa Profire. Numele decanilor aleşi în comisia de concurs vor fi făcute publice pe 28 aprilie. Aceasta este ultima funcţie importantă pe care ar putea-o căpăta prof.dr. Norina Forna în universitate, după ce a pierdut atât cursa pentru rector, cât şi cea pentru preşedinte al Senatului.

Publicație Ziarul de Iași

 

Măsuri dure pentru sesiunea din vară, după scandalul de anul trecut

Securitate maximă în noua metodologie pentru admiterea candidaţilor străini la UMF

 Universitatea de Medicină şi Far­macie „Grigore T. Popa“ din Iaşi a lansat oficial noua metodologie prin care vor fi admişi la studii studenţii străini pe locurile pentru studiu pe cont propriu valutar. În urma scandalului care a avut loc în toamna anului trecut, cu înscrierea ilegală a mai multor studenţi, care este an­chetat de DNA în prezent şi care a dus la demiterea rectorului interimar, prof.dr. Dragoş Pieptu, metodologia schimbă radical felul în care vor fi primiţi studenţii străini la UMF Iaşi.  

Dacă a fost reclamat în trecut faptul că dosarele studenţilor nu erau secu­ri­zate, având acces la ele oricine intra la rectorat, sau că evaluarea lor era făcută după standardele personale ale unor evaluatori fără a exista un set comun de valori, noua metodologie pare a fi construită tocmai pentru a nu exista suspiciune de fraudă.

Cum funcţionează sistemul

Practic, candidatul care va dori să se înscrie la UMF Iaşi va accesa platforma online a universităţii, la sec­ţiunea înscrieri studenţi străini, şi va încărca documentele solicitate, dar şi alte documente doveditoare care să ateste faptul că împlinesc criteriile din Grila de evaluare, în forma jpg sau pdf. Platforma va fi deschisă doar în perioada în care se pot face înscrierile, care s-au şi deschis înce­pând cu 15 aprilie, şi care vor conti­nua până pe 10 august.

În formularul respectiv, studentul are opţiunea să selecteze facultatea şi programul de predare pentru care se înscrie, iar dacă doreşte să se înscrie la mai multe facultăţi sau specializări de studiu, va depune câte un dosar distinct pentru fiecare opţiune. Ul­terior, trebuie trimise şi documentele fizice care să ateste scanurile în­cărcate pe site. „Candidatul înscris online trebuie în mod obligatoriu să transmită şi documentele în mod fizic, în plic sigilat, pe care să fie menţionată fa­cultatea/linia de stu­diu pentru care candidează. Dacă s-a înscris la mai multe facul­tăţi/specializări de stu­diu, candida­tul trebuie să expedieze câte un do­sar pentru fiecare opţiu­ne“, se specifică în metodologie.

Există câte o taxă de procesare a fiecărui dosar de 100 de euro. Dosarele candidaţilor vor fi verificate de o comisie numită de către Consiliul de Administraţie prin repartizarea aleatorie a dosa­relor, pentru a nu putea fi fraudat procesul. Fiecare dosar va fi analizat de două persoane de la nivelul secretariatelor decanatelor, pentru a ana­liza dacă sunt complete.

Doi evaluatori, un singur punctaj

Când dosarul e complet, candida­tului i se va solicita să expedieze dosarul în formă fizică sau, dacă nu e complet, să trimită documentele necesare. Dosarele, în format fizic, sunt transferate secretarului şef al facultăţii pentru care a optat candidatul, care le primeşte semnând un proces-verbal de predare - primire, şi vor fi securizate într-un fişet încuiat în secretariatul fiecărei facultăţi. „Dosarele cu documentele fizice vor fi evaluate de Comisia de evaluare, formată din cadre didactice. Fiecare dosar va fi evaluat de doi evaluatori, care vor acorda un punctaj în conformitate cu Grila de evaluare. În cazul în care există diferenţe de punctaj, preşedintele comisiei va solicita reanalizarea dosarului în prezenţa evaluatorilor. Punctajul calculat pentru fiecare dosar va fi notat în fişa existentă în dosar, cât şi în fişa electronică de înscriere on-line a fiecărui candidat. Rezultatele sunt finale şi nu pot fi contestate“, se precizează în metodologie.

Pro­cedura specifică, în continuare, faptul că după finalizarea listelor cu cei admişi se va demara procedura obţinerii scrisorii-atestat de accep­tare la studii. După primirea scrisorilor respective, studenţii pot începe cursurile, continuând procedura de înmatriculare. La nivel de calendar, în perioada 15 mai - 15 august pot fi depuse dosare la Registratura UMF, iar dosarele pot fi verificate online de Comisia de verificare între 15 aprilie şi 11 august. Evaluarea lor pentru stabilirea specifică a punctajelor va începe de pe 8 august, iar pe 26 august vor fi transmise la minister.

Publicație Ziarul de Iași

Porţi deschise pentru elevi, la Agronomie

 Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” (USAMV) Iaşi organizează, cu ocazia Săptămânii „Şcoala Altfel”, o serie de activităţi interactive şi incitante pentru toţi elevii care îi vor trece pragul.

  Astfel, cele patru facultăţi ale USAMV Iaşi au pregătit consultaţii demonstrative în clinicile de medicină veterinară, prezentarea laboratoarelor de cercetare, a utilajelor agricole şi a bibliotecii, în cadrul acţiunilor „Grâul de la pământ la cer”, „Cele mai frumoase sate agroturistice din România”, „Tehnologia obţinerii produselor de patiserie” sau „Albine pentru viaţă”. Universitatea ieşeană a mai pregătit două programe inedite pentru elevi, şi anume „Student pentru o zi la USAMV Iaşi” şi „Porţi deschise permanent”, care în anii anteriori s-au bucurat de un real succes

Publicație Evenimentul

 
//
 

Important:

  • Revista presei conţine fragmente preluate, fără nici o modificare, din articolele despre învăţământul superior ce apar în presa locală, regională şi naţională.
  • Revista presei este o reflectare imparţială a presei educaţionale, cu misiunea clară de a prezenta noutăţile şi ştirile cu adevarat importante pentru mediul academic.
  • Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" atrage atenţia că nu îşi asumă responsabilitatea pentru corectitudinea informaţiilor apărute în presă, redate pe această pagina exact în forma în care au aparut în publicaţiile respective.
  • Responsabilitatea juridică pentru conţinutul articolelor aparţine în totalitate autorilor acestora (sursei).

Serviciul de monitorizare a presei

Realizator: Dr. Bogdan Baghiu
Contact: promovare@uaic.ro

 
Ați primit acest email deoarece v-ați abonat la newsletterul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași cu adresa . Dacă doriți să nu mai primiți aceste mesaje, vă puteți dezabona: dezabonare
© 2025 Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Toate drepturile rezervate